Forum Forum Klanu Proffesional Killers Band Strona Główna
Home - FAQ - Szukaj - Użytkownicy - Grupy - Galerie - Rejestracja - Profil - Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości - Zaloguj
=>>kOnsOla<<=

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Klanu Proffesional Killers Band Strona Główna -> OFF topiCC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WReXmAN




Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: MMz

PostWysłany: Pią 22:38, 29 Gru 2006    Temat postu: =>>kOnsOla<<=

Konsola - wstęp

--------------------------------------------------------------------------------

Umiejętne posługiwanie się konsolą jest cechą każdego doświadczonego gracza. Jest to o wiele wygodniejszy sposób obsługi gry od tradycyjnego menu, które zresztą zawiera jedynie niewielki ułamek możliwości oferowanych przez konsolę. Obecnie każda gra FPP jest wyposażona w konsolę, więc jest to niezbędne narzędzie do jej obsługi.

Jeśli szukasz danej komendy i używasz MSIE, to wciśnij Ctrl+F.


Konsola jest opuszczana domyślnie przy pomocy klawisza tyldy "~". Są za to odpowiedzialne dwa bindy ładowane w pierwszym configu default.cfg. Można oczywiście zmienić klawisz konsoli, podstawiając go do owych bindów we własnym configu. Bindy domyślnie mają postać:

bind ~ "toggleconsole"
bind ` "toggleconsole"

Komendy konsoli dzielą się zasadniczo na dwie grupy:
Commands - komendy tego typu składają się z jednego słowa i do ich wprowadzenia nie jest potrzebna żadna dodatkowa wartość liczbowa, np. quit, map_restart, screenshot. Listę tego rodzaju komend otrzymamy w konsoli po wpisaniu /cmdlist .
Cvars - komendy te składają się z polecenia i nadawanej jemu wartości, np. cg_drawgun 1, team s, record mojedemo. Ich listę otrzymamy w konsoli po wpisaniu /cvarlist . Komendy te zwykle zaczynają się od:
cg_ - prawdopodobnie client general
g_ - game
cl_ - client
sv_- server
s_ - sound
r_ - render
m_ - mouse.
Przy wprowadzaniu komendy z konsoli w czasie gry konieczne jest poprzedzenie każdej komendy znakiem slash (/), inaczej to co napiszemy zostanie wyświetlone na ekranach wszystkich graczy jak zwykła wiadomość. Będąc w głównym menu przed załadowaniem mapy postawienie slash'a nie jest konieczne. Z pomocą przychodzi tu funkcja automatycznego dokańczania komendy - napisanie jakiejkolwiek litery lub kilku liter i późniejsze wciśnięcie Tab wyświetli listę komend zaczynających się od wpisanej litery, już ze znakiem slash. Przykładowo jeśli chcemy napisać sensitivity 4 , to wpisujemy se , wciskamy Tab, a konsola automatycznie dokończy komendę do postaci /sensitivity , postawi spację i będzie oczekiwać jedynie na wprowadzenie wartości.
Quake3 wymienia około 600 komend. Poniżej opisuję ok. 260 najważniejszych, co daje około 40%. Podział na grupy jest umowny i jeśli szukanej komendy nie ma w danej grupie, polecam zobaczyć w innej.
Niektóre komendy są zabezpieczone przed zmianami ich wartości i przy próbie ich zmiany konsola podaje wiadomość, że jest to komenda 'cheat protected'. Ze względu na nieprzydatność nie opisywałem tego rodzaju komend. Dotyczą one podstawowych wielkości związanych z zasadami gry, np. g_weaponrespawn określająca czas pojawiania się broni po podniesieniu.
Wszystkie komendy dotyczą pełnej wersji Quake3 z Point Releasem 1.30 i każda z nich została sprawdzona.




Część I - Bindy

--------------------------------------------------------------------------------

Poniższe komendy określają gł. klawisze ruchu i większość z nich powinna być oczywista.

+attack Fire.
+back Idziemy do tyłu.
bind [klawisz] [komenda] Podstawowa komenda przyporządkowująca komendę klawiszowi; zob. też unbind.
bindlist Użyteczna komenda pozwalająca zobaczyć w konsoli aktualnie zbindowane klawisze.
+button2 Use item - teleport i medkit.
+button3 Taunt/gesture - animacja "zwycięstwa".
+forward Idziemy do przodu (prędkość 320ups).
+left Skręcamy w lewo z szybkością określoną w cl_yawspeed.
+lookdown/-lookdown Patrzymy w dół z szybkością określoną w cl_pitchspeed; nie dot. myszy.
+lookup/-lookup Patrzymy w górę z szybkością określoną w cl_pitchspeed.; nie dot. myszy.
messagemode Binduje klawisz wysyłający wiadomości w czasie gry do wszystkich; zob. też say.
messagemode2 Binduje klawisz wysyłający wiadomości w czasie gry tylko do graczy z naszego teamu; zob. też say_team.
messagemode3 Binduje klawisz wysyłający wiadomości w czasie gry tylko do przeciwnika będącego na celowniku; zob. też tell_target.
messagemode4 Binduje klawisz wysyłający wiadomości w czasie gry tylko do gracza, który zranił nas ostatni; zob. też tell_attacker.
+movedown Czołgamy się lub płyniemy w dół, prędkość 80ups; zob. też +speed.
+moveleft Strefujemy w lewo.
+moveright Strefujemy w prawo.
+moveup Skaczemy lub płyniemy do góry.
+right Skręcamy w prawo z szybkością określoną w cl_yawspeed.
say [text] Stosowana w configu komenda wysyłająca zbindowaną wiadomość do wszystkich.
say_team [text] Stosowana w configu komenda wysyłająca zbindowaną wiadomość tylko do członków teamu.
+scores Pokazuje aktualne wyniki i pozycje graczy; default Tab.
set [variable] [wartość] Przypisuje danej komendzie wartość, np. [set rate 8000]; używane w configach, nie w konsoli.
seta [variable] [wartość] Przypisuje danej komendzie wartość i przechowuje ją w q3config.cfg.
sets [variable] [wartość] Przypisuje danej komendzie wartość oraz powoduje, że po wpisaniu komendy serverinfo będzie ona pokazana.
setu [variable] [wartość] Przypisuje danej komendzie wartość oraz powoduje, że po wpisaniu komendy clientinfo będzie ona pokazana.
+speed Komenda strategiczna - kiedy aktywna wyłącza kroki, przez co chodzimy wolniej ("skradamy się"), ale szybciej niż gdybysmy użyli czołgania się; prędkość 160ups .
tell_attacker [text] Szybszy od wymagającego zbindowania messagemode4 sposób wysyłania wiadomości tylko do gracza, który ostatni nas zranił.
tell_target [text] Szybszy od wymagającego zbindowania messagemode3 sposób wysyłania wiadomości tylko do gracza, którego mamy na celowniku.
toggleconsole Binduje opuszczanie/ukrywanie konsoli.
unbind Zdejmuje komendę przyporządkowaną danemu klawiszowi.
unbindall Umieszczona na początku configa czyści wszelkie poprzednie bindy, pozostałe np. po grze naszego kolegi.
vote [yes/no] Odpowiadamy twierdząco lub przecząco na zadane głosowanie; zob. też callvote, dział8.
vstr Uruchamia łańcuch komend określonych poleceniem set; niezbędny przy pisaniu skryptów.
wait Wymusza przerwę 0.1s między kolejnymi komendami; używany przy pisaniu skrytpów.
weapnext Zmieniamy broń na następną dostępną.
weapon [1-9] Przerzucamy się na daną broń; 1-gauntlet, 2-mg, 3-ssg, 4-gl, 5-rl, 6-lg, 7-rg, 8-pg, 9-bfg.
weapprev Zmieniamy broń na poprzednią dostepną.
+zoom Kampujemy z raila.





Część II - Commands

--------------------------------------------------------------------------------

centerview Natychmiast przywraca widok do poziomu linii horyzontu, czyli patrzymy prosto przed siebie.
clear Czyści bufor konsoli, usuwa cały tekst.
cmdlist Wyświetla listę wszystkich komend typu command.
configstrings Wyświetla pewne informacje o serwerze.
cvarlist Wyświetla listę wszystkich komend typu variable.
cvar_restart Przywraca wszystkie domyślne wartości komend typu cvars.
gamedate Wyświetla datę wydania gry albo Point Release'a.
gamename Pokazuje nazwę katalogu roboczego quake'a - baseq3; można zmienić.
god Włącza/wyłącza nieśmiertelność, jeśli mapa była załadowana poleceniem devmap.
imagelist Wyświetla listę załadowanych plików graficznych mapy.
in_restart Restartuje główny engine quake'a, pomocne przy wprowadzaniu niektórych komend.
kill Popełniamy samobójstwo.
localservers Wyszukuje serwery lokalne, nawet w czasie gry.
meminfo Wyświetla informacje o stanie pamięci, zob. też com_hunkmegs, dział1.
modelist Wyświetla dostępne rozdzielczości ekranu; zob. też r_mode, dział7.
modellist Wyświetla listę modeli 3d, w tym także broni i przedmiotów.
noclip Włącza/wyłącza przechodzenie przez ściany, kiedy mapa jest załadowana poleceniem devmap.
path Wyświetla katalog roboczy quake'a i listę załadowanych paków.
quit Wychodzi do windowsa.
screenshot Ściąga zdjęcie ekranu do pliku screenshots\shot000#.tga.
sizedown Zmniejsza rozmiar ekranu o 10%.
sizeup Zwiększa rozmiar ekranu o 10%.
skinlist Wyświetla listę załadowanych skinów.
soundlist Wyświetla listę załadowanych dźwięków wav.
version Wyświetla wersję gry.





Część III - Komendy ogólne klienta

--------------------------------------------------------------------------------

Pozostałe komendy mają charakter cvar. W nawiasie kwadratowym podaję możliwe wartości w trzech wariantach: [0/1] - dozwolone jedynie zero i jeden, [1-10] - dozwolony zakres i [] - dozwolona każda wartość rzeczywista. Poza nawiasem podaję wartość domyślną.

cg_autoswitch [0/1] 1 Powoduje, że po podniesieniu broni zostanie ona automatycznie przełączona.
cg_bobpitch [] 0.002 Zwiększenie powoduje kołysanie się na boki; przy 0.002 nie odczuwa się efektów działania.
cg_bobroll [] 0.002 J/w.
cg_bobup [] 0.005 J/w.
cg_brasstime [] 1250 Określa czas renderowania elementów dynamicznych. np. łusek z shotguna (ms).
cg_crosshairhealth [0/1] 1 Wyłącza zmianę koloru celownika (na żółty i czerwony) przy niskim health.
cg_crosshairsize [] 24 Określa wielkość celownika.
cg_draw2d [0/1] 1 Wyłącza HUD, podobnie jak cg_drawstatus.
cg_draw3dicons [0/1] 1 Zamienia ikony broni, armora i modelu w HUD'zie na 2d.
cg_drawammowarning [0/1] 1 Wyświetla ostrzeżenie o kończącej się amunicji.
cg_drawattacker [0/1] 1 Wyświetla w prawym górnym rogu postać gracza, który ostatni nas zranił.
cg_drawcrosshair [0-6] 4 Wyłącza celownik [0] lub określa jego rodzaj [1-6].
cg_drawcrosshairnames [0/1] Wyświetla nick gracza po najechaniu na niego celownikiem.
cg_drawfps [0/1] 0 Wyświetla licznik fpsów w prawym górnym rogu.
cg_drawfriend [0/1] 1 Wyświetla żółty trójkąt nad modelem gracza z naszej drużyny w trybie tdm.
cg_drawgun [0/1] 1 Wyłącza wyświetlanie broni.
cg_drawicons [0/1] 1 Wyłącza ikony broni, armora i modelu w HUD'zie, ale pozostawia status.
cg_drawrewards [0/1] 1 Wyłącza pokazywanie medali excellent i impressive.
cg_drawsnapshot [0/1] 0 Wyświetla licznik snapshotów otrzymywanych od serwera; zob. też snaps, dział 10.
cg_drawstatus [0/1] 1 Wyłącza HUD, podobnie jak cg_draw2d.
cg_drawtimer [0/1] 0 Wyświetla upływ czasu w prawym górnym rogu.
cg_forcemodel [0/1] 0 Zamienia wszystkie modele aktualnych graczy na nasz model
cg_fov [0-160] 90 Określa w stopniach kąt widzenia otoczenia; im większy tym więcej widać po bokach.
cg_gibs [0/1] 1 Wyłącza fontanny krwi powstałe nieraz po zabiciu przeciwnika.
cg_lagometer [0/1] 0 Szczegółowy opis tego narzędzia znajduje się w dziale Artykuły.
cg_marks [0/1] 1 Wyłącza znaki powstałe na ścianach po uderzeniu bronią.
cg_oldplasma [0/1] 1 Dot. tylko 1.29 - wprowadza rozprysk kulek plasmy.
cg_oldrail [0/1] 1 Dot. tylko PR 1.29 - wprowadza otoczkę do promienia raila, podobną do tej z q2; zob. też color1.
cg_rocket [0/1] 1 Dot. tylko 1.29 - wprowadza nowy efekt lecącej rakiety.
cg_railtrailtime [] 300 Określa czas renderowania promienia raila.
cg_runpitch [] 0.002 Podobnie jak bobpitch; powinno być równe 0.
cg_runroll [] 0.005 J/w.
cg_shadows [0-3] 1 Wyłącza cienie modeli; działa jeśli cg_marks jest 1.
cg_showmiss [0/1] 0 Wyświetla pewien licznik.
cg_simpleitems [0/1] 0 Wyłącza renderowanie przedmiotów jako modeli 3d i zastępuje je sprite'ami.
cg_stats [0/1] 0 Wyświetla licznik prawdopodobnie klatek jakie wykonał komputer.
cg_thirdperson [0/1] 0 Pokazuje model od tyłu, w stylu Lary Croft.
cg_thirdpersonrange [] 40 Określa odległość z jakiej widoczny jest model, kiedy poprzednia opcja jest aktywna.
cg_truelightning [0-1] 0 W 1.29 i wyższych umożliwia zlikwidowanie opóźnienia promienia lightninga (opcja klienta).
cg_viewsize [1-100] 100 Określa rozmiar ekranu w procentach.
cg_zoomfov [1-160] 22.5 Określa zasięg zoomowania; im wyższa wartość tym bliżej.





Część IV - Komendy myszy

--------------------------------------------------------------------------------

+mlook Komenda określająca rozglądanie się myszką, o mniejszym priorytecie od cl_freelook.
cl_freelook [0/1] 1 Podstawowa komenda określająca rozglądanie się myszką o najwyższym priorytecie.
cl_mouseaccel [] 0 Określa szybkość akceleracji myszki, czyli przyspieszenia podczas szybkiego obrotu.
cl_showmouserate [0/1] 0 Wyświetla aktualny sensitivity.
in_mouse [0/1] 1 Wyłącza mysz. W 1.29 wartość -1 pozwala przywrócić 'wyczucie' myszy do tego z 1.17.
m_pitch [] 0.022 Określa czułość myszy przy ruchu w góra/dół; wpisanie z minusem włącza invert mouse.
m_yaw [] 0.022 Określa czułość myszy przy ruchu w bok; wpisanie z minusem włącza boczny invert.
sensitivity [] 5 Określa czułość myszki.





Część V - Komendy dźwięku

--------------------------------------------------------------------------------

play [file_name] Odtwarza dźwięk z katalogu baseq3/sounds.
s_initsound [0/1] 1 Wyłącza całkowicie inicjalizację systemu dźwiękowego.
s_doppler [0/1] 1 Wyłącza efekt świstu lecącej blisko rakiety.
s_khz [] 22 Określa częstotliwość odgrywanych dźwięków; 11, 22 lub 44kHz.
s_mixahead [] 0.2 Określa czas po jakim będą miksowane dźwięki; wraz z s_mixprestep znacznie wpływa na fps.
s_musicvolume [] 1 Określa siłę głosu muzyki.
s_volume [] 0.7 Określa siłę głosu efektów dźwiękowych.
snd_restart Restartuje engine dźwiękowy (wraz z restartem mapy, jeśli załadowana).
stopsound [file_name] Zatrzymuje odgrywany właśnie dźwięk.





Część VI - Komendy grafiki

--------------------------------------------------------------------------------

Komend graficznych typu r_ jest bardzo dużo i większość z nich jest raczej skomplikowana (np. r_ext_compiled_vertex_array) i często 'cheat protected'. Znajomość zasad działania grafiki 3d i OpenGla nie jest niezbędna do gry, więc wymieniam tylko kilka najważniejszych.

com_maxfps [] 85 Określa maksymalną ilość fps, jakiej będzie używał quake.
gfxinfo Wyświetla informacje o składnikach graficznych mapy.
r_customaspect [0/1] 1 Wyłącza określenie własnej rozdzielczości przy pomocy r_customwidth i r_customheight.
r_customwidth [] 1600 Określa własną szerokość ekranu; r_mode musi być -1 i r_customaspect 1.
r_customheight [] 1024 Określa własną wysokośc ekranu; r_mode musi być -1 i r_customaspect 1.
r_drawsun [0/1] 0 Renderuje słońce, kiedy r_fastsky jest 0.
r_dynamiclight [0/1] 1 Wyłącza efekt oświetlania pomieszczenia przez lecącą rakietę, granat i łuski mg.
r_fastsky [0/1] 0 Wyłącza niebo.
r_fullscreen [0/1] 1 Uruchamia grę w oknie.
r_gamma [] 1 Określa jasność.
r_ignoreglerrors [0/1] 1 Powoduje zatrzymanie uruchamiania po błędzie systemu OpenGl.
r_lightmap [0/1] 0 Włącza dość ciekawy, ale brzydki efekt graficzny.
r_lodbias [] 0 Określa pewien rodzaj detalu graficznego; 0 największy.
r_mode [] 3 Określa rozdzielczość; 3 to 640*480, im wyżej tym większa.
r_noportals [0/1] 0 Wyłącza widok po drugiej stronie portalu.
r_overbrightbits [] 2 Może służyć obok r_gamma do regulacji jasności.
r_picmip [0-8] 0 Określa maksymalny rozmiar tekstur; 8 okropnie brzydko.
r_primitives [-1-2] 0 Określa pewien tryb renderowania.
r_railcorewidth [] 16 Określa szerokość początkowego odcinka promienia raila.
r_railwidth [] 128 Określa szerokość głównego promienia raila.
r_railSegmentLength [] 32 Określa jeszcze jeden parametr wielkości promienia raila.
r_subdivisions [1-999] 4 Określa pewien tryb renderowania krzywych.
r_vertexlight [0/1] 0 Całkowicie wyłącza dynamiczną grafikę.
vminfo Wyświetla dość szczegółowe informacje o załadowanym kodzie gry.





Część VII - Komendy serwera (gry)

--------------------------------------------------------------------------------

capturelimit [] 8 Ilość flag kończąca rozgrywkę trybu ctf; niższy priorytet od ui_ctf_capturelimit.
clientinfo [client_name] Wyświetla nieco informacji o danym kliencie; podobnie do dumpuser.
clientkick [client_id] Wyrzuca z serwera gracza o danym numerze id (uzyskiwanym przez /status); dot. PR 1.27 i wyższych.
devmap [map_name] Ładuje mapę w taki sposób, że można na niej użyć komend cheatowych; zob. też sv_cheats.
dmflags [0/8/16/32] 0 8 - wyłącza falling damage, 16 - blokuje fov, 32 - wyłącza kroki; można sumować.
dumpuser [user_name] Wyświetla nieco informacji o danym graczu; podobnie do clientinfo.
fraglimit [] Określa górny limit fragów kończący rozgrywkę; ma niższy priorytet niż ui_xx_fraglimit.
fs_game [mod_dir] Uruchamia mod.
g_allowvote [0/1] 1 Wyłącza głosowanie na serwerze.
g_banips [IP] Banuje dany IP, jeśli g_filterban jest 1.
g_dowarmup [0/1] 1 Wyłącza rozgrzewkę; zob. też g_warmup.
g_filterban [0/1] 1 Podstawowa komenda umożliwiająca banowanie graczy; zob. też g_banips.
g_forcerespawn [] 20 Określa czas, po jakim gracz automatycznie odżyje po śmierci (dot. tylko serwera).
g_friendlyfire [0/1] 0 Kiedy równe 1, to nie zranimy członka naszej drużyny.
g_gametype [0-3] 0 Określa tryb gry; 0-ffa, 1-1v1, 2-tdm, 3-ctf.
g_gravity [] 800 Określa siłę grawitacji; nie jest cheat protected.
g_knockback [] 1000 Określa wielokrotność współczynnika odrzutu po otrzymaniu obrażeń; nie jest cheat protected.
g_log [file_name] games.log Określa nazwę pliku logującego gry q3 do późniejszych analiz; zeby wyłączyć trzeba użyć "".
g_maxgameclients [] 0 Określa maksymalną ilość graczy mogących grać jednocześnie ffa, pozostałym wymusza spectacing.
g_motd [message] Wyświetla wiadomość pojawiającą się na ekranach graczy w czasie ładowania mapy.
g_quadfactor [] 3 Określa wielokrotność zwiększenia siły broni na quadzie.
g_password [] Określa hasło potrzebne do połączenia się z serwerem; klient musi również określić komendą password.
g_speed [] 320 Określa szybkość poruszania się; nie jest to opcja 'cheat protected' (dot. tylko serwera).
g_spskill [1/5] 2 Określa domyślny skill botów w trybie SinglePlayer.
g_spvideos [] Dopisanie "\tier8\1\tier1\1\tier2\1\tier3\1\tier4\1\tier5\1\tier6\1\tier7\1\" odblokowuje cały tryb SinglePlayer.
g_synchronousclients [0/1] 0 Synchronizacja klient-serwer; wartość 1 obniża jakość gry, ale jest konieczna dla nagrywania dem; w PR 1.17 komenda ta miała postać g_syncronousclients.
g_teamautojoin [0/1] 0 Wymusza automatyczne przyporządkowanie do teamu po pojawieniu się na serwerze.
g_teamforcebalance [0/1] 0 Wymusza równe rozłożenie graczy w drużynach.
g_warmup [] 20 Określa czas rozgrzewki (sek.).
kick [player_name] Odłącza danego gracza od serwera (dot. tylko serwera).
map [map_name] Ładuje mapę; zob. też devmap, spmap.
map_restart Restartuje mapę na "miękko"; zob. też vid_restart.
net_port [] 27960 Określa domyślny port serwera.
server# [IP/DNS] Umieszcza dany serwer w menu Favorites, gdzie # to numer.
serverinfo Wyświetla nieco informacji o konfiguracji serwera; zob. też systeminfo.
status Wyświetla listę klientów obecnych na serwerze wraz z adresami IP.
sv_allowdownload [0/1] 1 Określa czy serwer pozwala klientom automatycznie ściągać brakujące paki.
sv_cheats Komenda tylko do odczytu - informuje czy na serwerze są aktywne cheaty; zob. też devmap.
sv_floodprotect [0/1] 1 Mówi samo za siebie, ale nie znam zasady działania.
sv_fps [] 20 Określa max liczbę snapshotów/sek., jaką serwer będzie wysyłał do klientów.
sv_hostname [text] Określa nazwę serwera, jaka będzie widoczna w menu klientów.
sv_killserver [0/1] 0 Wychodzi do menu, po czym wartość komendy wraca do 0 (dot. tylko serwera).
sv_maxclients Określa maksymalną ilość klientów, jaka może jednocześnie być na serwerze.
sv_maxping [] 0 Określa maksymalny ping z jakim klient może wejść na serwer; zob. też cl_maxping.
sv_minping [] 0 Określa minimalny ping z jakim klient może wejść na serwer.
sv_maxrate [] 0 Określa maksymalny rate dopuszczalny na serwerze; zob. też rate, dział10.
sv_privateclients [] 0 Określa liczbę klientów, którzy będą mieli zawsze zarezerwowane miejsce na serwerze na hasło.
sv_privatepassword [text] Określa hasło klienta (musi być też na serwerze) w związku z poprzednią komendą.
sv_pure [0/1] 1 Ustawienie serwera, mające na celu uniemożliwienie oszukiwania w grach sieciowych.
sv_running Pokazuje czy na komputerze jest aktywny serwer; komenda tylko do odczytu.
sv_timeout [] 200 Określa czas (sek.), jaki potrzebuje serwer, żeby przerwać żądanie klienta o połączenie.
sv_zombietime [] 2 Określa czas (min.) po jakim zostanie odłączony klient, który "zawisł" z powodu utraty połączenia.
systeminfo Wyświetla nieco informacji o serwerze; zob. też serverinfo.
timelimit Określa czas po upływie którego nastąpi zakończenie rozgrywki; ma niższy priorytet od ui_xx_timelimit.





Część VIII - Komendy botów

--------------------------------------------------------------------------------

Bardzo obszerny spis komend związanych z kierowaniem botami w trybach tdm i ctf znajduje się na cdromie z Q3 w katalogu extras\help\botcommands.htm. Tutaj przedstawiam wyłącznie komendy wpływające na ogólne zachowanie botów w każdym trybie, a nie komendy typu rozkazy.

addbot [name] [skill] Dodaje określonego bota na danym skillu.
bot_challenge [0/1] 0 Nieznane.
bot_enable [0/1] 1 Wyłącza boty całkowicie; potrzebny miękki restart.
bot_groundonly [0/1] 0 Powoduje, że boty przestają skakać.
bot_fastchat [0/1] 0 Boty powinny wysyłać wiadomości 'na bieżąco', ale ta komenda chyba nie działa.
bot_nochat [0/1] 0 Wyłącza całkowicie wysyłanie wiadomości przez boty, co likwiduje ich nonsensowne opóźnienie przy tej czynności.
bot_reachability [0/1] 0 Nieznane.
bot_rocketjump [0/1] 1 Wyłącza używanie rocket-jumpów przez boty.
bot_testichat [0/1] 0 Przeprowadza test 'inteligentnych' odpowiedzi bota na słowa kluczowe; jeśli 1, należy wpisać dane słowo, np. "die" i zobaczyć co bot może nam na nie odpowiedzieć.
bot_testrchat [0/1] 0 Jak wyżej, różnica chyba jedynie w wyświetlaniu odpowiedzi bota.





Część IX - Komendy połączenia

--------------------------------------------------------------------------------

Eksperymentowanie z poniższymi komendami może poprawić jakość połączenia, nie ma jednak jednej skutecznej kombinacji - zależy od rodzaju połączenia. Więcej można doczytać w dziale Artykuły.

cg_predictitems [0/1] 1 Określa czy serwer (0) czy klient (1) decyduje o tym czy przedmiot został podniesiony.
cg_smoothclients [0/1] 0 Włącza dodatkową predykcję mającą na celu zmniejszeniu efektu 'warpowania' pozostałych modeli na komputerze klienta.
cl_maxpackets [] 30 Swoiste MTU - określa max rozmiar pakietu UDP wysyłanego przez klienta.
cl_nodelta [0/1] 0 Włącza kompresję 'delta' przy połączeniu zdalnym.
cl_packetdup [0-5] 1 Określa ilość zdublowanych pakietów, wysyłanych przez klienta w celu minimalizacji strat pakietów.
cl_shownet [0/1] 0 Wyświetla nieznany licznik.
cl_showsend [0/1] 0 J/w.
cl_showtimedelta [0/1] 0 J/w.
cl_timenudge [] 0 Wymusza opóźnienie w grze - symulacja laga; wartość ujemna zwiększa predykcję klienta przez serwer.
net_noipx [0/1] 0 Wyłącza protokół IPX.
net_noudp [0/1] 0 Wyłącza protokół UDP.
net_restart Restartuje ustawienia sieciowe.
rate [] 3000 Określa szybkość wymiany danych między serwerem a klientem (Bps).
showdrop [0/1] 0 Wyświetla utracone pakiety.
showpackets [0/1] 0 Wyświetla pakiety otrzymywane i wysyłane.
snaps [] 20 Określa liczbę snapshotów (stanów gry) na sekundę otrzymywanych od serwera (dot. klienta).





Część X - Pozostałe komendy

--------------------------------------------------------------------------------

callvote [command] Przeprowadza głosowanie, możliwe tematy: map_restart, nextmap, map [map_name], g_gametype [0-3], kick [player_name lub client_nr]; g_allowvote musi być 1.
cl_cdkey [] Określa cd-key, który łatwiej wpisać do configa.
cl_freezedemo [0/1] 0 Zatrzymuje demo dopóki nie zostanie z powrotem przywrócone do 0.
cl_maxping [] 800 Określa maksymalny ping, z jakim browser wyświetli dostępne serwery w menu multiplayer.
cl_run [0/1] 1 Wyłącza always run.
cl_pitchspeed [] 140 Określa czułość ruchu góra/dół komendy +lookup/+lookdown (dział3).
cl_timeout [] 200 Określa czas jaki potrzebuje klient, żeby przerwać próbę połączenia się z serwerem.
cl_yawspeed [] 140 Określa czułość ruchu lewo/prawo komendy +left/+right.
color [0-7] 4 Dot. tylko 1.27 i niższych PR; Określa kolor promienia raila, np. 0-czarny, 4-niebieski, 7-biały.
color1 [0-7] 4 Dot. tylko 1.29 i określa kolor właściwego promienia raila.
color2 [0-7] 5 Dot. tylko 1.29 i określa kolor otoczki raila.
com_introplayed [0/1] 1 Informuje, że filmik wstępny o bohaterskim Sarge'u nie będzie wgrywany przy każdym uruchomieniu.
condump [file_name] Zrzuca zawartość konsoli do podanego pliku.
con_notifytime [] 3 Określa czas pokazywania wiadomości tekstowych na ekranie.
connect [IP/DNS] Łączy się z danym serwerem; zob. też disconnect.
demo [file_name] Odgrywa demo o zadanej nazwie, jeśli plik dema jest w katalogu baseq3/demos.
dir [directory] Pokazuje zawartość katalogu utworzonego po automatycznym rozpakowaniu paków po uruchomieniu gry, np. dir maps.
disconnect Odłącza się od serwera.
echo [text] Może wyświetlić dany tekst po realizacji danej komendy,
np. [bind j "+zoom" echo "Jestem kamper!"].
exec [config_name] Uruchamia config, jeśli plik cfg jest w baseq3; zob. też writeconfig.
follow [player_name] Włącza spectacing na danym graczu.
give [item] Dodaje np. wszystkie bronie [all], powerupy [quad damage], armor [armor] i inne, kiedy mapa jest załadowana komendą devmap.
handicap [0-100] 0 Określa maksymalną ilość healtha po pojawieniu się na mapie.
headmodel [model/skin] Dot. tylko 1.27 i wyższych; określa model głowy, który może być inny niż reszta modelu.
model [model/skin] Określa model, np. major/daemia.
name [name] Określa nick, możliwa zmiana koloru poprzez postawienie ^# przed znakiem, gdzie # to kolor 0-7 (zob. dział Config).
password [] Hasło potrzebne do połączenia się z serwerem jeśli jest chroniony przy pomocy g_password.
record [file_name] Nagrywa demo o podanej nazwie; zob. też g_syncronousclients (dział4) oraz stoprecord.
reset [cvar] Przywraca komendzie typu cvar jej domyślną wartość.
scr_conspeed [] 3 Określa szybkość opuszczania/chowania konsoli; im większa wartość tym szybciej.
sex [] Określa płeć gracza w celach gramatycznych; możliwe male, female.
spdevmap [map_name] Ładuje mapę w trybie SinglePlayer z możliwością cheatów.
spmap [map_name] Ładuje mapę w trybie SinglePlayer.
stoprecord Zatrzymuje nagrywanie dema; zob. też record.
team [team] Możliwe wartości: s (spectacing), p (play), blue, red.
timedemo [0/1] 0 Powoduje, że wgrane demo chodzi najszybciej jak mu pozwala sprzęt, po czym wyświetla średni fps.
timescale [] 1 Określa szybkość odtwarzania dema.
ui_ffa_fraglimit [] 30 Określa domyślny limit fragów dla trybu free for all.
ui_ffa_timelimit [] 10 Określa domyślny limit czasu dla trybu free for all.
ui_tourney_fraglimit [] 20 Określa domyślny limit fragów dla trybu 1v1.
ui_tourney_timelimit [] 10 Określa domyślny limit czasu dla trybu 1v1.
ui_team_fraglimit [] 0 Określa domyślny limit fragów dla trybu tdm.
ui_team_timelimit [] 20 Określa domyślny limit czasu dla trybu tdm.
ui_ctf_capturelimit [] 8 Określa domyślny limit flag dla trybu ctf.
ui_ctf_timelimit [] 30 Określa domyślny limit czasu dla trybu ctf.
username Wyświetla aktualnie zalogowanego użytkownika windowsa.
vid_restart Restartuje mapę na "twardo" (od nowa ładuje).
writeconfig [file_name] Zapisuje do pliku cfg wszystkie aktualnie ustawione bindy i komendy typu cvar.





Część XI - Cheaty

--------------------------------------------------------------------------------

Cheaty są często potrzebne jeśli chcemy przetestować coś na botach a nie ma czasu zawracać sobie głowy unikaniem ich rakiet.

sv_cheats [0/1] 1 Komenda tylko do odczytu - nadrzędnie określa, czy można używać cheatów przy pomocy devmap. Domyślnie cheaty są aktywne i nie można ustawić tego parametru na 0.
devmap [map_name] Komenda pozwalająca załadować mapę z możliwością użycia na niej cheatów. Jeśli mapa była załadowana tym poleceniem, to klient będzie widział w czasie łączenia się napis Cheats Are Enabled.
god Włącza/wyłacza nieśmiertelność.
noclip Włącza/wyłącza przechodzenie przez ściany.
give [item] Dodaje przedmiot. Możliwości:
give all
give armor
give battle suit
give bfg10k
give flight
give gauntlet
give grappling hook
give grenade launcher
give haste
give health
give invisibility
give lightning gun
give machinegun
give medkit
give personal teleporter
give plasma gun
give quad damage
give railgun
give regeneration
give rocket launcher
give shotgun






Część XII - 'Ukryte' komendy

--------------------------------------------------------------------------------

Komendy te umożliwiają wyłączenie dowolnego przedmiotu na mapie, jednak muszą być poprzedzone poleceniem 'set', w przeciwnym wypadku konsola zgłosi brak komendy. Nie zostaną one również automatycznie dokończone przez konsolę.

set disable_item_armor_shard 1
set disable_item_armor_combat 1
set disable_item_armor_body 1
set disable_item_health_small 1
set disable_item_health 1
set disable_item_health_large 1
set disable_item_health_mega 1
set disable_weapon_gauntlet 1
set disable_weapon_shotgun 1
set disable_weapon_machinegun 1
set disable_weapon_grenadelauncher 1
set disable_weapon_rocketlauncher 1
set disable_weapon_lightning 1
set disable_weapon_railgun 1
set disable_weapon_plasmagun 1
set disable_weapon_bfg 1
set disable_weapon_grapplinghook 1
set disable_ammo_shells 1
set disable_ammo_bullets 1
set disable_ammo_grenades 1
set disable_ammo_cells 1
set disable_ammo_lightning 1
set disable_ammo_rockets 1
set disable_ammo_slugs 1
set disable_ammo_bfg 1
set disable_holdable_teleporter 1
set disable_holdable_medkit 1
set disable_item_quad 1
set disable_item_enviro 1
set disable_item_haste 1
set disable_item_invis 1
set disable_item_regen 1
set disable_item_flight 1
set disable_team_CTF_redflag 1
set disable_team_CTF_blueflag 1

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Klanu Proffesional Killers Band Strona Główna -> OFF topiCC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
Appalachia Theme © 2002 Droshi's Island